Träning

Vi erbjuder en rad noggrant utvalda träningsformer så att du som kund kan känna dig trygg med att du hittar en träningsform som passar dig.

Studio Levels erbjuder en rad noggrant utvalda träningsformer så att du som kund kan känna dig trygg med att du hittar en träningsform som passar dig. Vi vägleder dig till att hitta den rätta träningsformen där du kan uppnå önskat resultat. Alla våra instruktörer är certifierade och erfarna.

 

Ditt välbefinnande är viktigast för oss och vi anpassar därför gruppantalen efter begränsning. I en modern miljö och fräscha lokaler erbjuder vi Kérastase produkter i våra duschar och omklädningsrum som även är utrustade med hårfön och tänger.

Våra träningsklasser

Pilates

På Pilates jobbar vi med övningar som främst syftar till att stärka bålen, ländrygg och skulderbladsparti. Här jobbar vi med övningar som på bästa sätt utmanar hela kroppen.
Pilates gör oss starkare i vardagen och i andra fysiska aktiviteter samt som det även är förebyggande, och är ett utmärkt komplement till andra träningsformer.

Barre

Barre är en fusion av balett, fitness och pilates sammansmält till en fysiskt utmanande klass vid stång som är beroende framkallande och ger snabba resultat. Våra dynamiska övningar går ut på att vi bygger styrka effektivt genom att jobba med musklerna koncentrerat till utmattning. Vi tränar till musik i ett härligt flöde av övningar som ger ett brännande resultat! Lyfter rumpan, jobbar benen och stärker core på ett sätt som du aldrig har gjort tidigare.

Balett

Träning i baletteknik förbättrar smidighet, hållning, styrka och kondition. Efter deltagarnas egna förutsättningar strävar vi efter rena linjer och utåtvridna positioner från höfterna. Klasserna Innehåller övningar vid stången samt danskombinationer till klassisk musik. Vi lär oss på vilket sätt och varför man arbetar med placeringen av olika kroppsdelar.

Point

Typiskt för den traditionella baletten är tåspetstekniken. Att dansa på tå ger bilden av extrem lätthet, som om dansösen svävade som ett sagoväsen. Tekniken och styrkan som krävs för att uppnå detta står i skarp kontrast till uttrycket.

Rådgör alltid med instruktören som avgör vilka som är redo att dansa med tåskor. Denna klass kräver tidigare erfarenhet av balett och bokas som kurs. Mejla oss för mer info & bokning.

Akrobatik & Vighet

Stretchövningar och styrkeövningar kombineras och du blir riktigt varm. Har du en dröm om att komma ner i spagat och split är den här träningen vad du behöver. Vi övar också på brygga och anpassar svårighetsgraden efter din nivå och lägger till mer akrobatiska moment när det passar. Bra komplement till dansträning om du vill få höga ben, dvs vill kunna lyfta och sparka benen högt.

Boot Camp

Styrketräning/Cardio med inslag av enkla dansuppvärmningar och basic akrobatik!För dig som vill ha tuff och effektiv träning med synliga resultat. Svettiga övningar och här tränar ett och samma team stenhårt tillsammans för att nå ert gemensamma mål. En erfaren PT leder och peppar dig och ditt team till att kämpa från början till slut.

Vinyasa Flow

En skön, flödande yogaklass där du får röra dig tillsammans med ditt andetag. Du bjuds på härliga yogasekvenser som öppnar upp och stärker hela din kropp. Ofta berörs områden som vi alla behöver ge lite extra uppmärksamhet, t ex höfter, core och bröstöppningar. Vinyasan länkar ihop olika positioner på ett dynamiskt sätt.

Yin Yoga

Yin-yoga är en långsam, enkel, avkopplande men samtidigt energigivande yogastil som alla, oavsett tidigare erfarenhet kan utföra. I yin-yoga ligger fokus på kroppens yin-delar, såsom skelett, bindväv, ligament, inre organ och meridianerna. Stelhet och osmidighet sitter främst i fascian och ju äldre vi blir, desto stelare och torrare blir den. Med yin-yoga blir kroppen smidigare, du får en skön stretch och en stunds avkoppling

Dynamisk Yoga

En nybörjarklass där vi scannar igenom hela kroppen och lär oss fördelarna med yoga för just dig. Du lär dig grundläggande positioner i yoga som solhälsningar och får möjlighet att lära känna din kropp och hitta till den yogiska andningen.

Denna klass instrueras oftast av 2 lärare: Lala & Litizia

Kundalini Yoga

Kundaliniyogan är ett tillfälle till den så viktiga återhämtningen i vardagen. En stund då vi kan få gå in i oss själva, uppleva vår kropp och vårt inre rum – egentid som ger så mycket tillbaka och investerar i vår hälsa. Kundaliniyoga kan alla göra, och det finns ett yogiskt uttryck som säger ”att uppleva den är att lita på den”. Effekten av att göra ett kundaliniyoga pass brukar visa sig på en gång; god kvalitetssömn på natten, och lugn klar energi på dagen.

Hathayoga

Hathayogan är den mest kända formen av yoga ur vilken de flesta andra yogaformer härstammar. Hathayoga passar utmärkt när du vill ge dig själv en lugnare fysisk klass. Utöva hathayoga om du vill ha en skön blandning av enkla andningsövningar, stärkande och stretchande positioner, ibland med sittande meditation, fri från prestation.

Slow Flow Yoga

Stark insida är en stressreducerande workshop där vi genom enkla övningar stärker kroppen inifrån. Vi använder övningar med fokus på andning, hållning, rörlighet och djupt liggande muskulatur. I kombination med djupavslappning och visualisering ger du din kropp möjlighet till återhämtning och stärker din förmåga att fokusera i vardagen.
Konceptet är framtagen av Luna  som gärna vill dela denna fantastiska med dig.

Gravid pilates

Denna kurs bokas via Babygruppen.

Vår kurs i gravidpilates är en fantastisk träningsform som hjälper dig att behålla styrkan och smidigheten under graviditeten. Dessutom kan du komma tillbaka mycket fortare efter födseln, till en stark och smidig kropp. På grund av dess skonsamma form går det bra att träna pilates under hela graviditeten.

Gravid yoga

Denna kurs bokas via Babygruppen.

Babygruppens gravidyoga är speciellt framtagen för att stärka den gravida kroppen samt för att förbereda inför den kommande födseln både fysiskt och mentalt. Vår gravidyoga ger dig tillfälle att landa i din graviditet och ökar välbefinnandet både för dig och ditt barn. Vi arbetar i sköna och mjuka rörelser samt med andning, avslappning, koncentration, uthållighet och bäckenbotten.  Det går bra att träna yoga under hela graviditeten.

Mamma Baby Yoga

Yoga anpassad för att bygga upp och stärka musklerna efter graviditet och förlossning. Knipövningar och varsam träning för att återfå kraft och energi kombinerat med avslappning. Stärkande övningar för bla rygg och axlar för att förebygga värk som annars är vanligt hos nyblivna mammor som bär mycket, ammar och nyligen varit gravida med utsatt rygg.

Vårens workshops 2019 

Inside Flow specialklass

Varmt välkomna till Inside Flow med Eva Smoczyńska.

Denna klass är för dig som utövat Vinyasa Flow förut, som gillar att yoga till musik och som vill uppleva meditation i rörelse.

Vi kommer långsamt bygga upp olika sekvenser. Jag ser till att ni får tid att bekanta er med positionerna och övergångarna till olika takter men du förväntas vara bekant med yogapositioner och övergångar. Slutligen syr vi ihop allt till ett långt flöde i takt till en en särskild låt. Vi upprepar hela flödet några gånger med guidning och en gång utan instruktioner. Det är meditation i rörelse! Så kul!

Mattor finns att låna.
Begränsat antal platser!

Anmäl gärna intresse i eventet. Du bokar och säkrar din plats genom att göra en överföring på 300 kr till Skandia, bankkonto 9150 854 940-2.

Märk inbetalningen med ditt namn!

Tid: kl. 12.30 – 14.00

 

Om Eva:

Jag är utbildad yogalärare i Vinyasa Flow (200 tim) med Les Leventhal 2015 och med Bryce Yoga Fit, Flow, Fly (300 tim) 2017. Utbildningarna är erkända av Yoga Alliance internationella kriterier. Jag har även vidareutbildat mig i assistering och linjering med Caroline Westberg och haft henne som mentor, utbildat mig i yoga för gravida via Global Yoga och Johanna Hector, gått på workshops i Ashtanga yoga med Kino McGreggor respektive Laruga Glaser. Jag är utbildad genusvetare och socionom och kombinerar yogan med en halvtidstjänst på Fountain House, en arbetsrehabiliterande verksamhet för personer som lever med psykisk ohälsa.

Yoga teknik workshop med Vicoria Carp ”Hellcat”.

Välkomna till en workshop med full fokus på asanateknik!

Vi dedikerar den här dagen helt och hållet till vår fysiska yogapraktik, och den leds av Victoria Carp.

Vi går noga och detaljerat igenom linjering, bandhas (kroppslås) och muskelengagemang; hur och när det ska användas för att praktisera våra asanas på ett så säkert och ”nyttigt” sätt som möjligt för att ta till oss fördelarna av positionerna, undvika skador och samtidigt bygga upp både styrka och rörlighet.

Den här workshopen passar ALLA typer av yogautövare; totala nybörjare får en matnyttig grund att stå på i sin teknik och den vana yogin får djupdyka och fila på the nitty grittys.

När?
Info kommer snart.

Pris och anmälan:
400 kr/person.
Anmälan görs genom att maila info@studiolevels.se. Betalningsinformation följer i ditt bekräftelsemail du får när du anmält dig.
OBS! Anmälan är bindande! Återbetalning görs ej vid avbokning, men det går fint att ge sin plats till en kompis ifall man skulle få förhinder.

Om Victoria:
Victoria undervisar i Hathayoga och har en stor förkärlek till lite tyngre asanapraktik med stor fokus och noggrannhet på teknik.
Med en tro på att använda kroppen som ett verktyg att nå in till en djupare nivå av sig själv kommer hon göra sitt bästa för att hålla dig på utkanten av din comfort zone och uppmuntra dig att utforska områden du kanske inte är helt bekväm i…
Räkna med en hel del humor och tough love under workshopen!