Träning

Vi erbjuder en rad noggrant utvalda träningsformer så att du som kund kan känna dig trygg med att du hittar en träningsform som passar dig.

Studio Levels erbjuder en rad noggrant utvalda träningsformer så att du som kund kan känna dig trygg med att du hittar en träningsform som passar dig. Vi vägleder dig till att hitta den rätta träningsformen där du kan uppnå önskat resultat. Alla våra instruktörer är certifierade och erfarna.

 

Ditt välbefinnande är viktigast för oss och vi anpassar därför gruppantalen efter begränsning. I en modern miljö och fräscha lokaler erbjuder vi Kérastase produkter i våra duschar och omklädningsrum som även är utrustade med hårfön och tänger.

Våra träningsklasser

Pilates

På Pilates jobbar vi med övningar som främst syftar till att stärka bålen, ländrygg och skulderbladsparti. Här jobbar vi med övningar som på bästa sätt utmanar hela kroppen.
Pilates gör oss starkare i vardagen och i andra fysiska aktiviteter samt som det även är förebyggande, och är ett utmärkt komplement till andra träningsformer.

Barre

Barre är en fusion av balett, fitness och pilates sammansmält till en fysiskt utmanande klass vid stång som är beroende framkallande och ger snabba resultat. Våra dynamiska övningar går ut på att vi bygger styrka effektivt genom att jobba med musklerna koncentrerat till utmattning. Vi tränar till musik i ett härligt flöde av övningar som ger ett brännande resultat! Lyfter rumpan, jobbar benen och stärker core på ett sätt som du aldrig har gjort tidigare.

Balett

Träning i baletteknik förbättrar smidighet, hållning, styrka och kondition. Efter deltagarnas egna förutsättningar strävar vi efter rena linjer och utåtvridna positioner från höfterna. Klasserna Innehåller övningar vid stången samt danskombinationer till klassisk musik. Vi lär oss på vilket sätt och varför man arbetar med placeringen av olika kroppsdelar.

Abs & Booty

Effektiv styrketräning för lår, rumpa och mage! Vi jobbar med balansen i kroppen, styrka för framsidan och baksidan av kroppen. Att väcka liv i bakdelen kräver fokus, men det är värt det. Dina sätesmuskler är A och O för en bra hållning, en stark rygg och ett effektivt löpsteg.

Akrobatik & Vighet

Stretchövningar och styrkeövningar kombineras och du blir riktigt varm. Har du en dröm om att komma ner i spagat och split är den här träningen vad du behöver. Vi övar också på brygga och anpassar svårighetsgraden efter din nivå och lägger till mer akrobatiska moment när det passar. Bra komplement till dansträning om du vill få höga ben, dvs vill kunna lyfta och sparka benen högt.

Gymping

Ett härligt pass som är framtagen av gympingdrottningen Susanne Lanefelt! Passar dig som vill ha figurformande och resultatinriktad träning. Rycks med till glad och pigg musik och släpp loss till enkla rörelser. Koordinationsmässigt passar denna klass alla men intensiteten avgör du själv. Marie som leder gympingen har tränat för och med Susan Lanefelt i över 15 år.

Vinyasa Flow

En skön, flödande yogaklass där du får röra dig tillsammans med ditt andetag. Du bjuds på härliga yogasekvenser som öppnar upp och stärker hela din kropp. Ofta berörs områden som vi alla behöver ge lite extra uppmärksamhet, t ex höfter, core och bröstöppningar. Vinyasan länkar ihop olika positioner på ett dynamiskt sätt.

Yin Yoga

Yin-yoga är en långsam, enkel, avkopplande men samtidigt energigivande yogastil som alla, oavsett tidigare erfarenhet kan utföra. I yin-yoga ligger fokus på kroppens yin-delar, såsom skelett, bindväv, ligament, inre organ och meridianerna. Stelhet och osmidighet sitter främst i fascian och ju äldre vi blir, desto stelare och torrare blir den. Med yin-yoga blir kroppen smidigare, du får en skön stretch och en stunds avkoppling

Dynamisk Yoga

Dynamisk Yoga är en fysisk och ofta kraftfull form av Hatha Yoga som fokuserar på att öka kroppsmedvetenhet, koncentration och välbefinnande. Här binder vi ihop de olika kroppsövningarna, en rörelse följer på en annan, vilket ger ett flöde och en ganska kraftfull energinivå. Dynamiska yogan passar dig som gärna tränar och vill ha en mer fysiskt krävande yogaform.

Kundalini Yoga

Kundaliniyogan är ett tillfälle till den så viktiga återhämtningen i vardagen. En stund då vi kan få gå in i oss själva, uppleva vår kropp och vårt inre rum – egentid som ger så mycket tillbaka och investerar i vår hälsa. Kundaliniyoga kan alla göra, och det finns ett yogiskt uttryck som säger ”att uppleva den är att lita på den”. Effekten av att göra ett kundaliniyoga pass brukar visa sig på en gång; god kvalitetssömn på natten, och lugn klar energi på dagen.

Hathayoga

Hathayogan är den mest kända formen av yoga ur vilken de flesta andra yogaformer härstammar. Hathayoga passar utmärkt när du vill ge dig själv en lugnare fysisk klass. Utöva hathayoga om du vill ha en skön blandning av enkla andningsövningar, stärkande och stretchande positioner, ibland med sittande meditation, fri från prestation.

Stark Insida

Stark insida är en stressreducerande workshop där vi genom enkla övningar stärker kroppen inifrån. Vi använder övningar med fokus på andning, hållning, rörlighet och djupt liggande muskulatur. I kombination med djupavslappning och visualisering ger du din kropp möjlighet till återhämtning och stärker din förmåga att fokusera i vardagen.
Konceptet är framtagen av Luna  som gärna vill dela denna fantastiska med dig.

Gravid pilates

Denna kurs bokas via Babygruppen.

Vår kurs i gravidpilates är en fantastisk träningsform som hjälper dig att behålla styrkan och smidigheten under graviditeten. Dessutom kan du komma tillbaka mycket fortare efter födseln, till en stark och smidig kropp. På grund av dess skonsamma form går det bra att träna pilates under hela graviditeten.

Gravid yoga

Denna kurs bokas via Babygruppen.

Babygruppens gravidyoga är speciellt framtagen för att stärka den gravida kroppen samt för att förbereda inför den kommande födseln både fysiskt och mentalt. Vår gravidyoga ger dig tillfälle att landa i din graviditet och ökar välbefinnandet både för dig och ditt barn. Vi arbetar i sköna och mjuka rörelser samt med andning, avslappning, koncentration, uthållighet och bäckenbotten.  Det går bra att träna yoga under hela graviditeten.

Fördjupning Yoga

Text kommer snart.

Höstens kurser 2018

Balett nybörjarkurs

Balett för vuxna nybörjare i samarbete med Catinka och Studio Odette!

Den här träningen ger dig bra hållning, bra för dig som sitter och jobbar mycket framför datorn. Du tränar balans, styrka, smidighet, koordination och lite kondition. Du får öva upp din dansanta sida och öva på att dansa med musiken. Den inre muskulaturen i bålen tränas, muskler som ofta glöms bort i annan träning. Antagligen kommer du hitta muskler du inte visste fanns och få bättre kroppskontroll.

Investering: 2600 kr för 14 tillfällen x 1 tim

Start: vecka 36

Begränsat antal platser, först till kvarn.

Du anmäler dig genom att maila info@studiolevels.se

Anmälan är bindande. Torsdagar kl. 19:15 – 20:15

2600 kr för balettkursen 14 st 60min lektioner.

Vighetsakrobatik

Vighetsakrobatik i samarbete med Catinka och Studio Odette!

Stretchövningar och styrkeövningar kombineras och du blir riktigt varm. Har du en dröm om att komma ner i  spagat och split är den här träningen vad du behöver. Vi övar också på brygga och anpassar  svårighetsgraden efter din nivå och lägger till mer akrobatiska moment när det passar. Bra komplement  till dansträning om du vill få höga ben, dvs vill kunna lyfta och sparka benen högt.

Investering: 2600 kr för 14 tillfällen x 1 tim

Start: vecka 36

Begränsat antal platser, först till kvarn.

Du anmäler dig genom att maila info@studiolevels.se

Anmälan är bindande. Torsdagar kl. 19:15 – 20:15

2600 kr för vighetsakrobatik kursen 14 st 60min lektioner.